Saturday, November 14, 2009

My people fight with lions!

Toen ik laatst in Londen was, zat ik een hamburger te eten in een restaurant. Aan de tafel naast mij waren jongens van en jaar of dertien aan het eten. Ze waren aan het opscheppen over hun verschillende achtergrond. Eén jongen verklaarde "My people fight with lions!". Daar had niemand van terug. Zwijgend aten ze verder hun hamburger, er over nadenkend wat ze er tegen in konden brengen.



Ik moest er aan denken toen ik dit vel zegels N° 200 Y&T (1941) uit Toga zag. Weliswaar geen leeuwen, maar toch ziet het er dapper uit. Onder aan de zegel staat "Institut de Gravure Paris - Decaris". Albert Decaris, geboren in 1901 in Sotteville-lès-Rouen stierf in 1988 in Paris. Hij kreeg de grote prijs van Rome in 1919. Hij heeft meer dan 500 postzegels ontworpen, waaronder de "cloître de Saint-Trophime d’Arles" van 1935 en de beroemde "Marianne Decaris" die tussen 1960 en 1965 in gebruik was.


Of ook de haan de "Coq de Decaris" van 1962.


No comments:

Post a Comment